dinsdag 14 mei 2013

Cameo Mold Koekje

En als je dan een keertje een beetje deeg over hebt na een baksessie, heb je de mogelijkheid om eens te experimenteren. Zou het deeg dat je in de mold doet, eruit haalt en op de bakplaat legt, zijn vorm houden in de hete oven? Of zie je niks meer terug van alle fijne details?

Hier zie je het antwoord eigenlijk al ;) Maar eerst een paar stapjes terug!

Cameo Mold Koekje

Men neme:

Een Cameo mold van First Impressions
Oven en bakplaat met bakpapier.
Peal dust met kwast.
Black dust met kwast.





Eerst heb ik het deeg in de mold gedaan. Omdat het rondom de cameo zelf wel erg dun werd heb ik een extra rolletje deeg om de cameo neer gelegd, voor de versteviging. Het is al zo dun en fragiel daar....Even 10 minuten in de koelkast, al denk ik dat een paar minuutjes vriezer ook wel werkt met deze platte vorm. En daarna loste ik hem op een bakplaat. Mocht je er nou meer willen maken, en je hebt maar 1 cameovorm...Let's face it waarom zou je er meer willen ;), dan zou ik de deegvormen in de koelkast laten opstijven en ze niet op de bakplaat op kamertemperatuur laten komen. Hoe kouder het deeg, hoe beter het zijn vorm schijnt te houden. Ik zal het eens testen!

Even voor de duidelijkheid, de mold zelf is niet mee in de oven geweest. Ik heb er geen foto van, hij lag gewoon tussen wat bloemetjes. De randjes werden wel snel bruin, maar wat ik al zei, het deeg is daar zo dun. En het is ook eigenlijk helemaal niet zo erg, vind ik dan, want die kleine lichte bruine randjes zijn lekker.... ;)
Zo ziet hij er dan uit. De details zijn niet superduidelijk. Maar er zijn wat tructjes om dat soort details wat meer uit te laten springen!


Tadaaaaa !! ooooohhh...Ja zo zie je de details wel beter he ;) Ik vind hem al prachtig zo! Even een lichte streling met pearldust en hoppa, daar zijn de scrolls en friemeltjes. Je kunt hem zo laten, maar ik wilde er nog een contrasterende tegenkleur tegenaan. Dus ik heb hem nog met zwarte dust een randje gegeven. De mooie dame heb ik niet aangeraakt. Die was al mooi genoeg met pearl.


Je kunt naast zwart natuurlijk ook andere kleuren gebruiken. Of een beetje cacaopoeder bijvoorbeeld. Hmmm :)

TIP: Gebruik voor witte en zwarte dust altijd een aparte eigen kwast. Als je eenmaal zwart aan je kwast hebt zitten, komt het er heel moeilijk af en zal hij altijd een beetje zwart af blijven geven. Op die manier kun je een prachtige pearl kwast ook bederven door te mixen met kleurtjes. Wit bij wit en zwart bij zwart. Ik heb zelfs voor iedere kleur een eigen dustkwast...maarja....Ik ben dustfan...daar kom ik dus vast nog wel eens op terug!
Nog een keertje dan....


 Experimenteer!! Heb jij wel eens iets uitgeprobeerd? Ging dat goed?? Tot snel!!

Zoete Groetjes ;)