zaterdag 5 oktober 2013

3D boot taart met geschilderd water en parels




Het maken van een 3D taart vergt vaak wat lef. Heb je net zo'n prachtige strakke taart gebakken, ga je hem helemaal stuk snijden. De eerste keer dat ik ging carven vond ik het doodeng. Nu niet meer gelukkig. Je kunt een fout immers makkelijk herstellen door de cake terug te plakken. Dus bedenk wat voor vorm je nodig hebt en probeer het eens! Ik beloof snel eens een carf how to te plaatsen. 


















Maar ik ga niet zomaar weg zonder een leuke taart tip te geven hoor ;)
Zo maak je snel voor een bruidstaart bijvoorbeeld of deze leuke water kindertaart een hele berg pearl parels. 


Deze taart was geheel van marsepein, maar je kunt dit ook met fondant of gumpaste doen natuurlijk. Begin met de verschillende groottes balletjes te draaien. Het is sowieso al een enorm werk en als je ze ook nog eens allemaal met de hand zou moeten dusten ben je een eeuwigheid kwijt. Dat kan veel makkelijker. 


Doe de parels in een bakje. Je kunt dit ook met een broodtrommel doen bijvoorbeeld en zo veel parels tegelijk doen. Laat ze niet teveel opstapelen want als ze aan elkaar gaan plakken rollen ze niet meer zo goed door de dust. Voeg een beetje dust toe. Wat je hier ziet is erg veel. Hier kun je nog vijf keer zoveel parels mee kleuren, maar ik schiet altijd zo makkelijk uit met dust.
Deksel erop en schudden schudden schudden!! (voorzichtig natuurlijk)


 Oooooow wat mooi! En in een handomdraai af! Nouja deze moest ik nog wel een beetje afdusten met een dustkwastje, maar toen glansden ze heel mooi. Je kunt dit bakje zonder parels met dust bewaren voor een volgende lading pearls in de toekomst. Ik gebruik het ook om pearl mee te verven, een paar drupjes pure alcohol voor consumptie erbij en ik kan vooruit. 


De parels in actie! 


En met deze parel taart tip laat ik jullie alleen en wens jullie een fijn weekend!
Voor leuke how to's kun je hier kijken.
Volg me ook via Facebook! en mis geen post meer.

Zoete Groetjes!! XO

Karen Anne