vrijdag 13 mei 2011

Try-out Swirly Baroque!




Wat is Maasmechelen ver weg zeg! Na een reis van meer dan 2 uur, file in Antwerpen meegerekend, was ik dan eindelijk op de plaats der bestemming. Bij Tamara van Sprookjestaarten voor de alllereerste Swirly Baroque workshop. Wat was het leuk! Wat ben ik trots op mijn workshoppers! Ze hebben echt keihard gewerkt vandaag.
We zijn begonnen met een kopje koffie om het ijs te breken. Ik was volgens mij niet de enige met wat kriebels in de buik haha! Maar daar was na een paar minuten gelukkig al niks meer van te merken. Wat een gezellig groep meiden! Ze pikten alles supersnel op. Naast de gebruikelijke grappige momentjes konden ze ook helemaal serieus zijn. Doodstil was het.... Compleet in beslag genomen door het bekleden van de swirly. Ja dat was even een aanpootstukje he dames ;)
Het tempo lag ook dicht bij elkaar, wat het voor mij heel makkelijk maakte om goed overzicht te houden. Iedereen heeft ook goed meegeholpen met het ruimen tussendoor, dat zal Tamara allicht fijn hebben gevonden. Ik ben alleen de basisworkshops gewend waar je om 11 uur 's avonds met compleet overhoopgehaalde kasten en tafels vol met spullen blijft zitten.
Dus het was een verademing om te zien dat iedereen wist wat hij deed. Na elke fase weer even de tools op een rijtje, matje schoon en aan de kant wat even niet gebruikt werd. Tamara had er ook echt de ruimte voor, om jaloers op te worden.
En het was ook leuk om te zien hoe iedereen er zijn eigen "swirl" aan gaf. ;)
Het niveau lag echt hoog.
Voor mij was het de eerste keer om zo te werken met gevorderden. Ik vond het een dag om nooit te vergeten....Heeeerlijk dat ik er nog een aantal in het verschiet heb. Ik heb het maar getroffen! Allemaal enorm bedankt voor een zeeer aangename dag. Ik hoop echt dat jullie genoten hebben, net als ik, en natuurlijk ook wat wijzer zijn geworden.
De meeste dames nemen de taart mee naar huis voor nog wat puntjes op de i, maar je kan hier goed zien dat de basis al waanzinnig geslaagd is! Ik kijk echt uit naar de eindresultaten!

Een kleine impressie van de harde werkers en hun swirly's zie je hierboven.