zaterdag 27 juli 2013

Elfjes kindertaart met link naar how-to.

Het maken van een topper zoals deze, een gumpaste elfje of een fondant meisje ging ik altijd een beetje uit de weg. Totdat ik tegen deze leuke link aanliep op youtube met een how-to over gezichtjes en lijfjes boetseren. Je vind het filmpje een stukje verder in deze post. Hieronder zie je het resultaat. 



Wat een week om taarten te moeten maken! 30 graden Celsius buiten en af en toe een natte bui. Mijn fondant leek wel kauwgom! Mijn pure gumpaste bloemetjes

waren na een nachtje "drogen"  niet droog. Elke keer als ik de taart uit de koelkast pakte om hem te bewerken zat er in no-time een laagje condens op, wat echt tricky is als je met verf werkt, want dat laat dan zo los en gaat als het ware een beetje drijven.


De kleine Sophie werd 8 jaar deze week en wilde graag een taart met een elfje erop. En dan vooral veel bloemetjes en roze en de taart mocht in gekke vormen gesneden worden.
Verder mocht ik doen wat ik wilde. En zo heb ik de opdrachten het liefst.




Ik heb nog niet zoveel ervaring met het boetseren van echte popjes. Wel met fondant koeien en andere beesten, maar dan kun je een beetje spelen met verhoudingen en voor een gezicht gelden toch een aantal regels die ik tot deze week niet echt kende. Deze dame heeft een aantal leuke boetseer how-to's op haar YouTube kanaal staan en ik heb echt goed kunnen zien hoe je de oogkassen maakt, een kin, jukbeenderen en hoe je haar moet aanbrengen. Dit elfje is mijn interpretatie van haar how to. En ik zal haar basis nog vaker gaan gebruiken!



Hier zie je nog even een pose tussendoor, terwijl ik het haar aanbreng van het gumpaste figuurtje.
Haar vleugels zijn van isomalt. Ze waren een beetje dof geworden doordat ze al een dikke maand klaar waren en mijn creme-brulee brander was op...Een beetje glitter doet dan wonderen.


De bovenste bloem taart laag ontstond eigenlijk doordat er zoveel fondant overheen hing. Met wat hang en trekwerk maakte ik er de bloemblaadjes van. 

En met deze taart sluit ik het drukke seizoen af. Over 3 weken ben ik weer terug! Lekker even vakantie! Als ik ga bakken is het voor de lol...dus misschien zie je me hier nog wel tussendoor ;)

Fijne zomer en zoete groetjes!


Er zijn nog 2 plekjes voor de Zombie Workshop op 29 augustus bij mij thuis. Hij gaat zeker door, er zijn genoeg inschrijvingen! Verras je familie, vrienden of klanten met deze engerd rond Halloween! Ook kun je hem rond Halloween zelf volgen op een aantal plekken in Nederland. Bij Marije van Zoet&Zo in Deventer op 19 oktober en op 26 oktober bij Taartvoorgrootenklein in Dordrecht. 
Links:
Link van de youtube artieste: http://www.youtube.com/watch?v=Dekc12CT_2g