zondag 22 mei 2011

Taart voor Dinay


Ook ik moest aan de Cars taart. Dat is natuurlijk niet mijn normale stijl van taarten maken dus er lag een flinke uitdaging voor me. Ik wilde graag een auto maken van taart. Dat viel me echt 100% mee. Mijn eigen recept gebruikt voor een goed te snijden cake die ook nog licht genoeg is om te vullen...recept volgt snel :)
Met een goed plaatje bij de hand van alle kanten van de auto ben ik aan de slag gegaan. Al vrij snel onstond er een autovorm en de marsepein erover maakte het helemaal af. De onderste 2 taarten duurden minder lang natuurlijk, maar als snel was mijn stapel compleet.
Ik moest met Wim en Tijn in een snikhete auto op weg naar Den Bosch...een dik uur rijden bleek nadat we bij Waalwijk zo'n beetje via Utrecht werden omgeleid. Dus ik baaaaalde. Wat een stress...Ik zag het somber in....Maar mijn Wim is een OEber chauffeur! Dus alle lagen waren helemaal intact! De reactie van Dinay zelf was nog het leukst. Binnen 5 seconden na de kaarsjes uitgeblazen te hebben had de auto al geen dak meer. Hij heeft hem vakkundig bewerkt en alle lekkere stukjes eraf gesnoept. Zo leuk om te zien.
Maar dan nu toch maar weer terug naar "mijn" stijl taarten hahahah!