vrijdag 8 april 2011

Matthew en Olivia


Ik heb al eerder een Oliva taart gemaakt. Begin dit jaar. Op basis van het geboortekaartje was het een geboortecadeautje. En nu werd ze dan samen met haar neefje gedoopt. Daar hoort een taartje bij!
Ik kreeg allebei de kaartjes en daar kon ik lekker mee aan het werk. Suuz is al een tijdje aan het toeren met haar Colette taart. Die geïnspireerd is op de taart van Colette peters. Dat is natuurlijk een echte taartartiest, waar ik erg tegenop kijk. Dus ook ik deed eens een poging om een bal te snijden. Het viel me heel erg mee. Nou heb ik de laatste tijd al vaker gesneden en dan wordt je vanzelf minder bang. De eerste keer dat ik het mes in een taart zette, was ik toch wel wat huiverig. Je bent bang om teveel te snijden. Gelukkig is het niet helemáál onomkeerbaar...je kan stukken cake best terug plakken met botercreme ;) Niet hele hompen natuurlijk...Dus wees gewaarschuwd...
De middenlaag is eigenlijk de bovenlaag, maar ik vond het zo mooier staan. Dat maakte ook het ontwerp van mijn taart beter. Nu heb ik een duidelijke scheiding tussen de twee taarten, terwijl ze tegelijkertijd toch gelinked zijn. Vandaar ook wat accenten van de Matthew taart bij Olivia en andersom. Poeh...

het is tijd voor weekend. Ik ga lekker met Wim een dagje naar de sauna en een nachtje logeren in Limburg...Daarna nog even op de koffie bij Suuz. Ik heb een bizar drukke twee weken gehad. Alles is goed gelukt. Wat een fijn gevoel! Nu lekker ontspannen...Tijd...voor een wijntje.....
Hmmmm Fijn weekend allemaal!