maandag 21 maart 2011

Een dagje spelen bij Suuz!


Het is vrijdagavond. Ik heb net de champagne ontkurkt omdat ik een officieel bedrijfje ben geworden en Suuz belt om me te feliciteren. Gezellig!! Al gauw is het een half uur later en hebben we het helemaaaal niet meer over taart. Wim kijkt even met een schuin oog opzij... Ik had laatst namelijk een telefoonrekening die 5 keer zoveel was als normaal...Oja...
"Ik moet het kort houden Suuz..."
Suuz lacht gelukkig, maar we balen wel. We (ik en Monika) proberen namelijk al 3 maanden samen te komen voor een superfreubeldag, maar we zijn gewoon allemaal te druk...Dus het wordt elke keer een maandje later...en later...Tot ik me realiseer dat mijn plannen voor de zondag niet doorgaan...
"Wat doe je zondag Suuz?"
"Helemaal niks..."
"Echt?!! Jeee dan spring ik in mijn auto en kom ik naar je toe!"
"Serieus?? Oeehhh!! Wat leuk!! Volgens mij is er ook een Love-to-bake-happening"
(Die was er niet...maar we gingen al snel plannen maken voor de grote dag)

Ik was best een beetje zenuwachtig. Misschien vindt ze me wel helemaal niks zo in het echt. We hadden afgesproken om geen taart te maken, dat zou nog wel komen in de toekomst. We hadden zoveel te kletsen en praten...zoals vrouwen dan kunnen ;) Maar we gingen als we tijd over hadden nog wel een beetje spelen.

Om 9 uur stond in op haar stoep. Ze zag me aankomen en kwam meteen naar beneden. We zijn maar begonnen met een dikke knuffel en eens goed naar elkaar kijken. Want internet en telefoon is toch wel heel anders dan Real-Life! We zijn allebei flinke babbelaars dus na 2 minuten wennen was het eigenlijk al weer normaal. En weer helemaal vertrouwd. Binnen heb ik de grand-tour gekregen. Suuz' woonkamer, Suuz' badkamer....Suuz' slaapkamer....En Suuz' 20 jaar oude Kenny!! Daarna hebben we ons geinstalleerd achter Suuz' laptop.
(cool hoor...daar zit ze dus als ze met ons aan het forummen is....) (ik probeer altijd heel stoer te doen, maar was wel een klein beetje starstruck hoor...ssst) (Ow dat had ik toen bij Kwebbel ook en die heeft me toen heel hard uitgelachen, dus ik denk ik zeg maar niks tegen Suuz...) (Jullie wisten toch wel dat ik mutsig was he?) (Nouja anders bij deze ;) )

Gelukkig kon ik het star-struck erg snel achter me laten en hebben we eigenlijk de hele ochtend een beetje gebabbeld over taart. Dat gaat makkelijk en heel snel. Veel sites erbij gehaald en veel taarten bekeken. Daarna besloten we dat we na de lunch zouden gaan kijken bij de Love-To-Bake Happening die Suuz in haar agenda had staan.
Brunssum ligt een kwartiertje rijden van Suuz. Met een pak chocoladekoekjes op zak en een klein memoblaadje met routebeschrijving gingen we op weg. Daar was de Texaco! En het Atelier van Marie-Jose lag erboven. Wat leuk!! We vonden de winkel ook erg uitgebreid. Er lagen zelfs candymelts! Die besloten we stante pede te gaan proberen! Ik ging weg met een heeeel assortiment nieuwe dustjes en spuitmondjes. Leuk hoor. Suuz had ook een mooie collectie uitgekozen. De jongen achter de kassa zei dat we bij hem terecht konden als we vragen hadden. Wat we niet hadden verwacht van een jongen die ook de benzine afrekende haha.
We hadden al wel snel door dat er geen happening was...dus we besloten om een briefje achter te laten voor Marie-Jose. Jammer dat ze er niet was en spijt dat we niet even hadden gebeld.
En we gingen weer op weg naar de volgende locatie. Suuz' nieuwe pandje aan het station!!
Nog heeel even en dan mag ze erin, maar voor nu stonden we op onze tenen door het raam te kijken. Wat een ruimte en wat gaaf. Hij staat zo op het perron! Helemaal van mergel...Echt een plaatje van een pand! Dat komt helemaal goed met Suuz!!
Om half 4 waren we weer thuis. De dag ging snel...Ik zou nog blijven eten en dan naar huis rijden, maar het liep een beetje anders....
Na het shoppen wilde we natuurlijk even uitproberen hoe de kleurtjes stonden op de taart...En sjonge..Suuz had nog een Colette dummy staan...helemaal kaal. Dus dat werd ons proefkonijn!
Konden we mooi oefenen. Ik heb geschilderd terwijl Suuz de boerenkool opzette en ondertussen mij in de gaten hield en me de oren van mijn hoofd vroeg. Maar ook ik had vragen en voor ik het wist zaten we rozen op draad en wat bloemetjes op draad te maken. Nog wat swags erbij...Een beetje verven en oja de candymelts...
Dat was dus helemaal niks...maar ik moet eerlijk zeggen dat ik het een beetje verwarde met isomalt. Dus we hadden wat meer juweeltjes verwacht en dit is meer een gekleurde witte chocolade die niet mooi heel uit de vormpjes komt...We hebben een aantal vormpjes geprobeerd, maar nee...het is niet voor ons weggelegd. Het prachtige (ahum) resultaat zit nog wel op de taart.
Misschien werkt het beter in de daarvoor bestemde mallen die er misschien zijn?? Geen idee...

We lieten het los. Maar de tijd ging sneller en sneller en de telefoon ging! Marie-Jose had ons briefje gevonden en belde even om te bedanken. Wat leuk! De happening was afgelast nog voordat hij eigenlijk was opgestart, maar dat had Suuz niet meegekregen. Ach ja. We hebben heerlijk geshopt en ook nog even lekker gebabbeld met Marie-Jose en beloofd te bellen de volgende keer!
Bijna 9 uur. En ik moest nog dik anderhalf uur terug rijden. We besloten om de taart toch een beetje af te maken zodat we wat konden laten zien. Uiteindelijk is hij nog best leuk geworden als je je bedenkt dat hij oosters geschilderd is met pastel bloemen en candymelt juweeltjes erop....
Het is een ahum interessante taart haha. Zeker nu je weet hoe hij is ontstaan. En dat met maar 3 uurtjes... Dus we zijn toch trots hihi.

En na het maken van de taartfoto was het tijd om afscheid te nemen. Het was een onzettend leuke gezellige dag. En we hadden geen idee wanneer we elkaar weer gingen zien.
Met een zwaar gevoel zocht ik mijn spullen bij elkaar. Ik heb op dit forum een aantal lieve nieuwe taartvriendinnetjes gevonden, maar ik had nooit verwacht dat ik hier zo'n hechte vriendschap zou vinden. Het leek wel een film. Stonden we daar met zijn tweeen verstrengeld in een knuffel met tranen in de ogen. Lekker dramatisch. Gelukkig konden we er al snel weer om lachen. Stelletje emotionele mutsen zijn we ook hoor....Zucht...Maar ik denk niet dat we de enige meiden zijn die elkaar gevonden hebben via dit forum ;)

Het duurde heeel lang voor ik thuis was. Wat een eind rijden is het toch. Maar wel lekker, kon ik alles even op mijn gemakje verwerken. Suuz dankjewel voor deze dag! Ik zie je heel sne weer online ;) En als je pandje zover is...ik kan echt leuk schilderen ;)